Slováci sa na hokej chystajú vo veľkom: nové televízory, fanúšikovské outfity aj zásoby na zápasy. Allegro ukazuje trendy pred šampionátom
4m čítanie

Slováci sa na hokej chystajú vo veľkom: nové televízory, fanúšikovské outfity aj zásoby na zápasy. Allegro ukazuje trendy pred šampionátom

Hokejové majstrovstvá sveta sa nezadržateľne blížia a Slováci ich plánujú prežiť naplno. Najnovší prieskum spoločnosti PerfectCrowd realizovaný pre Allegro odhaľuje, že hokej je na Slovensku oveľa viac než len šport – je to udalosť, ktorá spája rodiny, priateľov a komunity. Už teraz sa domácnosti pripravujú na sledovanie zápasov, zásobujú sa občerstvením, plánujú nákupy nových televízorov a obliekanie do farieb svojho tímu.

Televízory ako vstupenka na šampionát

Hokejové zápasy budú dominovať obrazovkám slovenských domácností. Prieskum ukázal, že absolútna väčšina Slovákov – 82 % opýtaných – bude šampionát sledovať práve na televízii, po smartfóne siahne 19% divákov a 12% ľudí si na sledovanie šampionátu vyberá projektor. Prenosy z majstrovstiev nesleduje vôbec len 10% opýtaných. 

Až 63% ľudí uvádza, že je pre nich pri sledovaní hokeja dôležité veľkosť obrazovky – a preto takmer tretina – až 29 % respondentov kvôli sledovaniu zápasov zvažuje kúpu väčšej alebo kvalitnejšej televízie. Slovenskí fanúšikovia tak vnímajú šampionát nielen ako športovú, ale aj technologickú udalosť, ktorá si zaslúži ten najlepší zážitok. V Českej republike je tento trend o niečo slabší – novú televíziu plánuje kúpiť štvrtina respondentov.

Dresy, šály a domáci miláčikovia v klubových farbách

Slovenskí fanúšikovia si šampionát chcú užiť so všetkým, čo k tomu patrí. Až 32 % Slovákov plánuje počas majstrovstiev nosiť fanúšikovské oblečenie ako dresy, šály či vlajky. Slovensko tak dokonca predbehlo Českú republiku, kde fanúšikovské farby plánuje obliecť 22 % ľudí.

Zaujímavé je aj to, že fanúšikovský duch sa šíri naprieč generáciami – 21 % slovenských rodičov plánuje obliecť do tímových farieb aj svoje deti. A dokonca aj naši štvornohí priatelia neostanú bokom: 12 % respondentov priznalo, že aj ich pes alebo mačka bude počas šampionátu oblečený v hokejových farbách. 

Pri nákupe fanúšikovských predmetov Slováci plánujú minúť najčastejšie do 40 eur.

Občerstvenie ako súčasť zápasovej rituály

Majstrovstvá sveta v hokeji nie sú len o góloch a napätí na ľade – pre viac ako polovicu Slovákov znamenajú aj prípravu na spoločné chvíle pri televízii. Prieskum ukázal, že 54 % Slovákov si doma pripraví občerstvenie špeciálne na sledovanie zápasov. Slané pochúťky, sladkosti, nápoje – to všetko sa stáva neoddeliteľnou súčasťou hokejového večera.

Rovnako je tomu aj v Česku, kde si občerstvenie na zápasy pripravuje približne polovica respondentov. 

Nakupovanie počas šampionátu: Smart! Týždne na Allegre

Fanúšikovia, ktorí sa pripravujú na majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji, môžu využiť nákupný festival Smart! Týždne na Allegre, ktorý prebieha od 5. do 19. mája 2025. Počas tohto špeciálneho obdobia nájdu lovci výhodných ponúk tisíce zľavnených produktov v kľúčových kategóriách, ako sú elektronika, šport, móda či supermarket – ideálne na vytvorenie domácej fanúšikovskej zóny alebo vylepšenie výbavy na zápasové večery.

Zákazníci zároveň môžu objaviť výhody programu Allegro Smart!, ktorý ponúka neobmedzené doručenie a vrátenie tovaru zdarma – teraz za polovičnú cenu ročného predplatného, len za 5,99 €. Viac informácií o programe nájdete na allegro.sk/smart 

Vďaka exkluzívnym akciám na produkty od obľúbených značiek, ako sú Samsung, Xbox, Philips, Nivea, LEGO a mnohých ďalších, sú Smart! Týždne  ideálnou príležitosťou, ako sa pripraviť na šampionát a nielen naň.

Šampionát naživo? Slováci sú odhodlaní cestovať

Hoci väčšina fanúšikov si šampionát vychutná doma, niektorí by radi cestovali za hokejom aj osobne. Až 12 % Slovákov deklaruje, že tento rok by chceli navštíviť niektorý zo zápasov priamo v Dánsku alebo Švédsku, kde sa šampionát koná. 

Tí, ktorí sa na zápasy chystajú, najčastejšie vyrážajú so svojimi priateľmi, čím opäť potvrdzujú, že hokej je na Slovensku predovšetkým spoločenská záležitosť.

Článok bol uverejnený v rámci spolupráce.